De eerste week - Reisverslag uit Lobito, Angola van Richard Kok - WaarBenJij.nu De eerste week - Reisverslag uit Lobito, Angola van Richard Kok - WaarBenJij.nu

De eerste week

Blijf op de hoogte en volg Richard

02 Augustus 2012 | Angola, Lobito

27-7

Hallo allemaal!!

De reis is goed verlopen. Klein beetje vertraging door wat passagiers die kwijt waren op het vliegveld. Daarna ben ik gelijk met een dodemansrit naar de haven gecrosst. Hier werd ik gelijk op een bootje gedumpt die mij naar het schip bracht. Al met al toch een uurtje op gran canaria geweest.Aangekomen op het schip heb ik mij hut gekregen. Even een rondje gelopen op het schip en mij voorgesteld aan de bemanning. Inmiddels draai ik de komende 4 weken mee op de brug. Eerst een beetje wegwijs worden en aan de opdrachten werken van school. Het wegwijs worden op het schip is nu het belangrijkst. De bemanning is vriendelijk dus dat gaat helemaal goed komen. Even mijn plekje vinden aan boord
en dan wordt het een prima tijd aan boord verwacht ik. Nu op weg richting de evenaar. Het is lekker warm buiten, er is een zwembad gemaakt, dus prima vol te houden. Binnenkort dus ook gedoopt worden op de
evenaar :P (je kunt het maar gehad hebben). Het is nu nog ongeveer 8 dagen varen richting angola. Daarna is het afhankelijk of we gelijk de haven in kunnen, anders moeten we nog een tijdje voor anker. Daarna is het de bedoeling dat het een week of 2 lossen wordt in de haven. Daarna is het nog geheel onbekend waar we daarna naartoe varen. Voor de rest ook nog niet zeeziek geweest. Het schip schommelt rustig dus het is prima slapen :)

Vervolg 29-7
Inmiddels ben ik alweer bijna een week aan boord en deze week ben ik echt begonnen met meedraaien in het dagelijkse leven. Wacht lopen op de brug, dagelijkse werkzaamheden. Dagelijkse werkzaamheden zijn bijvoorbeeld het hospital uitrusting checken, brandslangen testen, dagelijkse inspectierondes lopen, enz. Het wacht lopen is nu nog niet echt spannend. We komen gemiddeld 1x per dag een schip tegen als je de verrekijker erbij pakt. Vanochtend wel mijn eerste fire drill meegemaakt. Een beetje met een brandslang spuiten en meekijken hoe het allemaal in zijn werk gaat. Mooie ervaring!

Vervolg 2-8
Goedemiddag!
Gisteren was het zover.... gedoopt! Voor de eerste keer over de evenaar, dat betekend...voor neptunes verschijnen. Wat leuke activiteiten gedaan en wat ontzettende smerige hapjes op, liedje zingen, hoofd weer kaal, dus was prima :P. Al met al duurde het toch een uurtje of 3. De details horen jullie nog wel! Ik kan iig weer een ontgroening aan mijn lijstje toevoegen en ik heb er een mooi certificaat aan overgehouden! Smiddags hebben we heerlijk gebbqt aan dek. Zoals de planning eruit ziet komen we zondag in de buurt van Lobito. Eindelijk weer eens wat land in zicht! Mijn dagen op zee zien er globaal als volgt uit. Van 6 tot 8 smorgens wacht lopen. Vervolgens een rondje op dek lopen met de eerste stuurman. Tot 12 uur doe ik dagelijkse werkzaamheden aan dek. Smiddags heb ik tijd voor mijn takenboek. Alles beschrijven wat er aan boord te vinden is :). Ik ga elke maand wisselen tussen brug en machine kamer.

Dit was het weer voor even! =)
Als jullie willen reageren kan dat via waarbenjij.nu reactie & via mijn persoonlijke email!

Ciaao,
Rich

  • 07 Augustus 2012 - 15:35

    Anne Florine:

    Ha lieve Rich!
    Fijn dat je je draai al hebt kunnen vinden op de boot! Ben jaloers op het warme weer, hoewel het sommige dagen hier ook niet tegevalt.
    Succes en dikke kus! (ik mis je vele berichtjes op facebook! :)

  • 08 Augustus 2012 - 12:11

    Toom M En C:

    He Rich,

    Klink goed man! De ervaringen spatten ervanaf. Hoe bevalt de hut waar je in leeft?
    Ook leuk om te horen dat je het goed met de bemanning kunt vinden. Dit lijkt met namelijk behoorlijk essensieel voor een leerzame tijd!

    Geniet ervan en we houden je in de gaten....

    Liefs Marjoke en Christiaan

  • 14 Augustus 2012 - 10:28

    Joop:

    Leuk verslag, geniet ervan!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Richard

http://www.house-mixes.com/artists/DJ_RICH/

Actief sinds 04 Juni 2012
Verslag gelezen: 615
Totaal aantal bezoekers 13436

Voorgaande reizen:

25 Juli 2012 - 01 Februari 2013

Stage Aragonborg

Landen bezocht: