Update lobito -Santos - Reisverslag uit Santos, Brazilië van Richard Kok - WaarBenJij.nu Update lobito -Santos - Reisverslag uit Santos, Brazilië van Richard Kok - WaarBenJij.nu

Update lobito -Santos

Blijf op de hoogte en volg Richard

31 Augustus 2012 | Brazilië, Santos

Eey allemaal!

Weer eens even een update van mijn belevenissen. In Lobito heb ik volgens mij kans gezien op wat foto's op facebook te plaatsen. Geeft jullie een beetje een indruk van wat ik allemaal zie. Op vrijdag 24 augustus waren ze eindelijk klaar met lossen. Het was ook wel weer tijd om te gaan, want we lagen alweer 18 dagen in en om Lobito. Wat ik verder nog gedaan heb in Lobito: proviand inslaan op de lokale markt, chillen in strandtentjes, beetje op culturele tourtocht geweest door Lobito.
Op 24 augustus zat ook mijn eerste maand aan dek erop. De komende 4 weken zit ik dus in de machinekamer. Op mijn eerste dag in de machinekamer gelijk de hoofdmotor aangeslingerd. Ongeveer 12000 pk-tjes tot leven wekken is best wel geinig. Ik wordt begeleid door een filipijnse 2e en 3e machinist. Hele goede gasten die alles ook simpel kunnen uitleggen. Dat is dus wel fijn. Iedere dag beginnen met de dagelijkse temperatuurs- en druklijsten. Dus druk op zoek naar alle metertjes enz., een leuke puzzeltocht is dat. Maar oefening baart kunst. Vandaag was het schoonmaakdag. Dus dat betekende de holds schoonspuiten. Ik
ben in Lobito nog even in de holds geweest, maar wat een ontzettende urine en schijtlucht hing daar. Die afrikanen hebben echt vanalles achtergelaten. Dus de matrozen gingen met de brandslang aan de gang ik was verantwoordelijk voor de bilgeputten. Het water stroomt naar deze putten en die worden dan leeg gezogen en overboord gepompt. Dus sochtends even het systeem onder de knie krijgen en smiddags aan de gang met de juiste kleppen open en dicht te doen. Tussendoor lekker aan school werken, want dat is toch wel weer een hele berg met opdrachten, maar het is wel te doen. Net buiten de kust stond er een behoorlijke deining. Golven van een meter of 4 die dwars op het schip stonden. Dus de zaterdag en de zondag stonden voor een groot deel in het teken van zeeziekte, of waren het de bijwerkingen van die malariapillen...ik weet het niet. Was iig beroerd, maar ben er weer overheen. Zaterdagavond feest aan boord gehad, want er zijn de komende week wat mensen
jarig. Heel gezellig allemaal. Vannacht varen we langs Saint Helena, google maar even waar dat ligt in die grote plas. Het was een bekende naam toen ik die hoorde en toen kwamen ineens die geschiedenis lessen weer naar boven....had napoleon daar niet gezeten?!:P Ongeveer 4 september komen we aan in Brazilie. Het is dan een dag of 2 windmolenbladen laden. Tijdens de reis moet ook nog 4x de klok een
uurtje terug gedraait worden, dus we varen lekker de goede kant op. Na
Santos gaan we maar eens kijken waar al die orkanen heen gaan, want daar moeten we dan een beetje tussendoor varen.

Jullie zijn weer even op de hoogte! Reageren kan zoals gebruikelijk via blog of mail =)

Ciaao Rich

  • 05 September 2012 - 09:41

    Anne Florine:

    Ha Rich,

    Goed weer wat van je te lezen!!!
    Heb je niet het idee als je in de machinekamer zit, dat je amper wat van het daglicht ziet???
    Succes verder weer! En ik kijk weer uit naar je volgende update!!!

    Dikke kus!

    ps. Je kunt trots zijn op je vader! Hij heeft weer gelopen, we zijn met je moeder en Manon hem op wezen halen! :)

  • 13 September 2012 - 22:44

    Marcel R.:

    De bestemmingen zijn gevarieerd! Ziet er gaaf uit.

    Is Brasil een beetje zoals het beeld geschept wordt? Werkse daar!

    groeten marcel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Richard

http://www.house-mixes.com/artists/DJ_RICH/

Actief sinds 04 Juni 2012
Verslag gelezen: 428
Totaal aantal bezoekers 13435

Voorgaande reizen:

25 Juli 2012 - 01 Februari 2013

Stage Aragonborg

Landen bezocht: