Update december - Reisverslag uit Izmit, Turkije van Richard Kok - WaarBenJij.nu Update december - Reisverslag uit Izmit, Turkije van Richard Kok - WaarBenJij.nu

Update december

Blijf op de hoogte en volg Richard

27 December 2012 | Turkije, Izmit

Hallo allemaal!
Het is wel weer eens tijd om mijn belevenissen weer te delen. Allereerst leuk om te horen dat mensen het leuk vinden om mijn verhalen te lezen. Dan schrijf ik ze niet voor niks, haha. Ik heb dan niet veel internet bereik, maar heb af en toe toch even de kans om even wat Europees internet af te tappen. Bedankt voor alle reacties!
Volgens mij ben ik de vorige keer gebleven op de ankerplaats bij Djen Djen. Nou ik kan zeggen dat dit uiteindelijk een lange tijd heeft geduurd, in totaal 11 dagen. De eerste week was het iets minder weer en werd de haven compleet gesloten vanwege wat golfjes, wind en deining. Vanwege het weer is de ankerplaats dus ook 2 keer gesloten en moesten we dus 2x anker op om een beetje lans de Algerijnse kust te tuffen. Heel apart allemaal, maar het was nog iets bizarder. Op een geven moment werd de ankerplaats weer gesloten, maar de zee was bijna vlak. Djen Djen port control bleef maar volhouden dat iedereen weg moest, maar wat bleek: Het weer bij Algiers (ligt zeker 150 kilometer westelijker als Djen Djen) was slecht en daar ging de ankerplaats dicht en dus moest de ankerplaats bij djen djen ook dicht. De logica ontging even iedereen, maar ja we
hadden geen keus. Na een weekje hadden we weer heerlijk lenteweertje, maar kwam er ineen een bootje van de Amerikaanse navy aan. Volgens onze agent had die onze plek ingepikt en konden we dus nog een extra 4 dagen wachten. Kortom, het schoot totaal niet op. Ondertussen was ik lekker aan dek, in het zonnetje!, bezig om roestige bouten te verwijderen. Uiteindelijk een week mee bezig geweest en constant op de kop aan
het werk geweest. Een uitdaging dus. Toen we uiteindelijk naar binnen mochten ging het lossen gelukkig vrij vlot. Er lag ook nog een zusterschip van de aragonborg in de haven, dus daar ook nog even op bezoek geweest en alles bekeken. En daar heb ik ook heerlijke verse oliebollen op. Dus even een paar meegenomen naar ons schip en toen was de kok
ook gelijk aangestoken om verse oliebollen te maken. En dat kan die kok wel dus een paar keer per week heerlijke verse oliebollen! Hmmm
Ondertussen is de kerstversiering ook opgetuigd, staat de kerstmuziek aan en komen we precies op tijd terug in Izmit om de kerstmaaltijd aan boord te laten komen. Het is natuurlijk jammer dat je deze dagen niet met familie en vrienden thuis bent, maar we maken er het beste van aan boord. Gelukkig zitten we op zee met kerst dus dan is er wel voldoende tijd om met z’n allen een kerst maaltijd te nuttigen. Oud en nieuw vieren we in Djen Djen dus ik ben heel benieuwd of er ook nog iets van vuurwerk in dat land te vinden is, haha. Op het moment van schrijven zit ik precies 150 dagen aan boord, dus wel een mijlpaal. En dat betekend ook dat ik nog één keer heen en weer ga naar Algerije en ik dan ook eindelijk af kan zwaaien om richting Nederland te gaan. Zeker met deze dagen zijn de laatste loodjes behoorlijk zwaar, maar het uitzicht op het einde maakt ook weer heel veel goed.

Intussen zijn we ook weer aangekomen in Turkije, Izmit. Sochtends eerst even gewerkt in de (warme) machinekamer en daarna maar eens even buiten kijken. Ik kom buiten en wat zie ik……sneeuwJ. Het heeft hier blijkbaar de afgelopen dagen een beetje gesneeuwd, maar het is intussen weer hard aan het dooien. De sneeuw maakt het kerstgevoel toch nog wel een beetje compleet. Ho, ik moet even stoppen met typen, want de provisions komen eraanJ. Dus weer even lekker sjouwen, maar dat maakt niet uit, want het is voor een goed doel. Ik wil iedereen heel gezellige dagen wensen en een heel goed Nieuwjaar alvast! Ik ga nu druk beginnen met aftellen en over een dag of 21 ben ik weer terug in Nederland!:)
Ciao Rich

  • 31 December 2012 - 10:55

    Henk Van Dooijeweert:

    Hallo Richard,
    Net heb ik je reisverslag zitten lezen en vond het leuk.
    Ja je bent nu al een aardig tijdje van huis en ik kan het goed begrijpen dat het zo langzamerhand weer tijd wordt om weer eens op huis aan te gaan.
    Ja zo om deze tijd van het jaar Kerstmis en Nieuwjaarsviering dat zal je nu heel anders beleven als thuis wie weet hoe leuk het wordt.
    Het is ook fijn om te lezen dat je het goed naar je zin hebt en het werk wat je moet doen leuk vindt.
    Richard ik wens je een fijne en een gezellige jaarwisseling en een gezond 2013 en tot ziens.
    Ome Henk.


  • 31 December 2012 - 14:39

    Arie En Erika De Jong:

    Hoi Richard,

    Leuk om je reis te kunnen volgen, we wensen je een goede jaarwisseling en een gezond 2013.
    Tot ziens in januari.

    groet
    je buurtjes

  • 09 Januari 2013 - 20:25

    Anne Florine:

    Hey Rich!

    Allereerst een heel gelukkig nieuw jaar!!!! Gelukkig dat je toch nog een beetje een kerstgevoel hebt gehad!
    We hebben afgelopen zondag bij Bar & Anne koffie gedaan met je ouders, Marcel, Manon en Ruben. Ik miste je wel, hoor!!!!!
    Zag van je moeder op fb een berichtje dat het toch nog even duurt voor je terug bent! Niet leuk!!!
    Hoop dat je nog leuke dagen (weken?) hebt met iedereen!!! En hopelijk tot snel!!!

    Dikke kus!
    Anne Florine
    En natuurlijk de groeten van Willem

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Richard

http://www.house-mixes.com/artists/DJ_RICH/

Actief sinds 04 Juni 2012
Verslag gelezen: 487
Totaal aantal bezoekers 13411

Voorgaande reizen:

25 Juli 2012 - 01 Februari 2013

Stage Aragonborg

Landen bezocht: